19 Kasım 2012 Pazartesi

Amasya-Merzifon-Bedesten Osmanlı Mutfağı




yine Sürpriz yollardan birindeyim,artık üniversiteli olan yiğenime haftasonu ziyareti için yola çıktık,İlk Samsun'a gidicek üniversiteli kızımızı alıp sonra Ordu'ya gidicektik,ki tam zamanında acıkıp Merzifona uğradık,yemek için babamın reklamını gördüğü mekanı tercih ettik,mekan girişteki  kapılarıyla zaten gönlümü çalmıştı,





içerisi ayrı bir derya zaten,bu özel mekan ''Bedesten Osmanlı Mutfağı'',Bedesten Osmanlı Mutfağı han restaurantlardan biri,Kara Mustafa Paşa Vakfından olup 17.yüzyılda yapılmış,kozmik enerjidenmidir bilmem,Bursa'da bulunan Darüzziyafe Mutfağı fikirlerimin enerjilerini evrene gönderirken karşıma çıkıverdi,her noktanın ayrı ayrı fotoğrafını almak istiyor insan,
benim görüp size gösterebildiklerimden,,,





Bedesten Osmanlı  Mutfagı mönüsü gerçekten çok zengin,fiyat ve lezzet olarak farklı tercihlere fırsat veriyor,
biz aile grubu olduğumuz için karışık soğuk başlangıçları tercih ettik,
                                                                              Börek-i Makiyan-ı Hassa, pek beğendim

ve sonrasında gerçekten çok özel bi yemekle devam ettik,
''Topuz Kebap''

''Topuz Kebap'' Exc.Chef Ahmet Özdemir'in kendisine ait olan (patentli) ,mutfağımıza kazandırdığı özel bir lezzet


bu lezzetlerin üstüne tatlı deneyebilceğim hayatta aklıma gelmezdi,ama öyle bir tatlı ismiyle tavsiyede bulunmaya başladıki garson,sanırsam dayanamıycam tek tatlıyla
''Dondurmalı İrmik Tatlısı''

                                                            *tatlı beklentimin altındaydı
bu güzel lezzetlerin ardında veda etme zamanınız geldiğinde Osmanlı geleneğindeki diş kirasını yaşatmak için misafirlerine çok naif bir diş kirası veriyorlar,
özel bi anınızı hatırlamak için,özel bi mekanda,özel lezzetleri denemenizi öneririm,
merzifonla tanışamadım, umarım sizin bol vaktiniz olur


yolunuz açık olsun,,,




1 yorum:

  1. karadeniz büyüleyicidir bir o kadar gizlidir hazineleri 2 sene trabzon da yaşadım her gezimde bir güzellikle karşı karşıya kaldım. amasya güzeldir kendini venedikte hissedersin birtek kayıklar yoktur. nayif bir güzelliği vardır. amasyada tanıştığım bir gazeteci arkadaşım bana "bir girişi bir çıkışı var iki dağın arasından ırmak geçer burası amasyadır" demişti. çok sevmiştim amasyayı. samsun karadenizin başkentidir benim için güzeldir çok ıslanıp sıcak sahlep içmişimdir. asıl beklenen hep düşlenen mavi yeşil karadeniz ordudan itibaren başlar. uzun geniş yolları bol tünelleri şaşırtır insanı denizin kıyısından uzanır gider yollar taaa hopaya kadar... karadeniz severim ben ;)

    YanıtlaSil